De e-loket module is een uitbreiding op de webformulierenmodule waarbij een inzending van een webformulier wordt omgezet naar een digitaal dossier. Een inzending kan een status krijgen, toegewezen worden aan een dossierbehandelaar en de ingevulde velden kunnen bijgewerkt worden. Voor de verschillende tussenstappen kunnen notificatie-berichten gestuurd worden naar zowel inzender als dossierbehandelaar. Ook kunnen zowel inzender als beheerder met elkaar communiceren over het dossier in het portaal zelf. Alles wordt bijgehouden in de historiek van het dossier zelf, waardoor geen informatie meer verloren gaat via allerhande e-mails buiten het dossier om. 

Vanuit het standpunt van de burger betekent dit dat de burger een account aanmaakt, uit één van de vele formulieren een keuze maakt en een dossier indient. Daarna kan de burger de status opvolgen en communiceren met jouw organisatie. De hele historiek en bijhorende communicatie wordt bewaard in het persoonlijk portaal van de burger. 

Met de gebruikersregistratie-module laat je toe dat bezoekers zelf een account maken op je website zonder jouw tussenkomst. 

Voor dossiers waarbij het rijksregisternummer nodig is, kan je formulieren aan de eID-module koppelen, waardoor de burger met eID of Itsme kan inloggen.