Onder elke tab in de zwarte balk behoren er enkele subtabs die de gebruiker de mogelijkheid geven om de gewenste elementen te vinden en aan te passen. Hieronder worden alle subtabs getoond en wordt uitgelegd wat ze precies doen.
“Website bewerken”: Dashboard
In het dashboard vind je een overzicht van verschillende pagina’s die eventueel aandacht nodig hebben. Daarnaast toont deze tab ook alle pagina’s die door de gebruiker zelf zijn aangemaakt en de status concept hadden.
“Website bewerken”: Inhoud
Binnen deze tab heb je als gebruiker de mogelijkheid om alles rond de content van je website te beheren. Je hebt de mogelijkheid om de content op te zoeken, toe te voegen en aan te passen. Daarnaast kan je via inhoud ook kijken naar alles wat in de mediatheek opgeladen werd.
“Website bewerken”: Structuur
Deze tab geeft de gebruiker de mogelijkheid om de structuur van de pagina te wijzigen. Aan de hand van een goede structuur geef je de bezoeker sneller de informatie waar hij naar op zoek is. Een goede structuur is dan ook zeer belangrijk.
Onder deze tab kan je ook je woordenlijsten beheren. Naargelang er meer modules worden ingeschakeld, zijn er ook meer woordenlijsten die moeten beheerd worden. Woordenlijsten zijn een aanvulling op de algemene structuur van de website. Daarom kan je deze woordenlijsten ook hier terugvinden.
Daarnaast kan je onder deze tab ook de webformulieren terugvinden. Aan de hand van webformulieren is het mogelijk voor bezoekers om zich in te schrijven voor een evenement of meldingen door te geven aan de organisatie. Het zorgt ervoor dat de bezoeker kan communiceren met de organisatie. Let wel: Deze pagina is enkel zichtbaar wanneer de module is ingeschakeld.
“Website bewerken”: Instellingen
Onder de tab instellingen kan je alle instellingen van je website aanpassen. Enkel de webadmin heeft hiervoor de nodige rechten. Let op: binnen deze tab kan je geen eigen profielinstellingen doorvoeren. Hiervoor moet je op je naam klikken bovenaan de pagina.
“Website bewerken”: Gebruikers
De laatste tab “Gebruikers” geeft je een overzicht van alle gebruikers geregistreerd op het CMS. Daarbij kan je zien welke gebruiker welke rol heeft in de website.
Als webadmin kan je via deze tab gebruikers toevoegen aan het CMS en de rechten beheren van de verschillende gebruikers.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren