Custom mail handlers per E-loket formulier gebruiken

Gewijzigd op Tue, 04 Jun 2024 om 08:56 AM

Wanneer je ervoor gekozen hebt om te werken met custom e-mailhandlers per E-loket webformulier; kan je 4 verschillende mails opstellen:


  1. Mail die verstuurd wordt bij het wijzigen van de status
  2. Mail die verstuurd wordt naar de bezoeker wanneer een medewerker een vraag gesteld heeft
  3. Mail die verstuurd wordt naar de verantwoordelijke medewerker (gebruiker in het CMS) wanneer de bezoeker een vraag gesteld heeft.
  4. Mail die verstuurd wordt bij het toewijzen van een inzending aan een medewerker (gebruiker in het CMS) als verantwoordelijke.


Om deze mails in te stellen ga je bij het webformulier naar "Instellingen" en vervolgens "E-mails en handlers". Kies vervolgens voor "Handler toevoegen". Daar kan je de gewenste mail kiezen. 


Per e-mail kan je dan volgende opties instellen

  • Titel (enkel voor intern gebruik)
  • Onderwerp
  • Bericht
  • Welke items opgenomen mogen worden (op basis van de tokens)
  • Of bijlagen meegestuurd moeten worden als bijlage aan de mail (let op de bestandsgrootte!)


Je kan gebruik maken van volgende tokens:

  • [webform_workflow:webform] = titel van het webformulier
  • [webform_workflow:sid] = ID van de inzending
  • [webform_workflow:user] = verantwoordelijke medewerker (gebruikersnaam in het CMS)
  • [webform_workflow:state] = Status van de inzending
  • [webform_workflow:website] = naam van de website
  • [webform_workflow:citizen] = naam van de bezoeker die het formulier heeft ingevuld (werkt enkel wanneer de bezoeker ook een account heeft op jouw website)
  • [webform_submission:created] = datum waarop de inzending werd ingestuurd
  • [webform_submission:values] = alle ingevulde waarden in het formulier
  • [webform_workflow:submission_url] = link naar de inzending in de back-end: dit is enkel zichtbaar voor gebruikers die ook toegang hebben tot de resultaten van jouw formulier.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren