Paddle CMS Platform

Gewijzigd op Di, 6 Jun, 2023 om 4:23 PM

01. Centraal CMS Platform met community 


Drupal 9: Open source met een extra gebruiksvriendelijke laag


Het Paddle CMS Platform werd ontwikkeld op basis van het open source Drupal 9 CMS, en kreeg door ons een extra gebruiksvriendelijke laag. Doordat het platform ontwikkeld en verder uitgebreid werd in samenspraak met de dagelijkse gebruikers, is het veel gebruiksvriendelijker en intuïtiever dan andere Content Management Systemen die vandaag op de markt aanwezig zijn. Hierdoor kunnen ook mensen zonder technische kennis er vlot mee aan de slag. Dit is niet enkel positief voor degene die met het CMS aan de slag gaat, maar ook voor efficiëntie en werkplezier in het algemeen.

Dankzij Drupal 9, dat eerst gelanceerd werd in juni 2020, ben je zeker van een technische oplossing die ook in de toekomst zijn diensten zal bewijzen en in de volgende jaren geen verrassingen zal meebrengen.


Mini-community


We zorgen er altijd voor dat nieuwe functionaliteiten en ontwikkelingen die voor specifieke organisaties gebouwd werden, ook centraal worden toegevoegd aan ons platform. Op deze manier worden features en optimalisaties beschikbaar voor iedereen die gebruik maakt van het Paddle CMS Platform.

Dankzij onze mini-community en deze universele manier van werken, stap je in op een CMS dat reeds ontwikkeld is. 
Hierin hebben wij zelf de grootste investeringen gedaan, en geniet je steeds mee van de ontwikkelingen van andere besturen en organisaties die gebruik maken van ons platform. Als resultaat kunnen nieuwe functionaliteiten ook telkens voor jullie geconfigureerd worden zonder dat dit dure ontwikkelingskosten met zich meebrengt. 


02. Kant-en-klare modules


Ons Paddle CMS platform beschikt momenteel reeds over meer dan 130 modules en integraties die je kunt configureren.
Elke website die gebruik maakt van het Paddle CMS Platform beschikt hierdoor over dezelfde functionele mogelijkheden. 

Dankzij ons centraal platform kunnen bestaande functionaliteiten snel voor jullie geïnstalleerd en geconfigureerd worden, zonder dat dit dure ontwikkelingskosten met zich meebrengt. 

Bovendien werken we continu aan de ontwikkeling van nieuwe modules en de uitbreiding van bestaande modules. Voor sommige ontwikkelingen nemen wij de ontwikkelingskosten gedeeltelijk of zelfs volledig voor onze rekening omdat we ze een grote meerwaarde vinden voor ons Paddle Platform. 

Indien je toch een functionaliteit of module wenst die nog niet beschikbaar is in het CMS, is het steeds mogelijk om deze te ontwikkelen. Het centrale platform heeft als voordeel dat de kosten voor zulke ontwikkelingen gedeeld kunnen worden met andere besturen en organisaties. Indien we gevraagd worden om een specifieke ontwikkeling uit te voeren, dan vragen we eerst aan de bestaande klanten of er interesse is in de functionaliteit, waardoor jullie niet de volledige ontwikkelingskost voor jullie rekening hoeven te nemen. 

Een recent overzicht van mogelijkheden kan je steeds terugvinden op https://www.paddle.be/nl/mogelijkheden

03. Maandelijkse upgrades


Het Paddle CMS Platform is uniek omdat het werkt via een centraal platform dat we elke 4 weken bijwerken met een nieuwe upgrade

Tijdens deze upgrades zorgen we ervoor dat: 

  • Bug fixes van meer dan 3000 gebruikers centraal opgelost worden, 

  • Uitbreidingen op bestaande modules meteen beschikbaar worden, 

  • Volledig nieuwe modules beschikbaar zijn via onze community,

  • Beveiligingsupdates snel doorgevoerd worden dankzij de Drupal community, en

  • Verbeteringen in het kader van toegankelijkheid centraal worden doorgevoerd...


... voor elke website, zonder dat dit een negatieve impact heeft op de werking ervan. Op deze manier beschikken jullie ook steeds over een website die veilig én technisch up-to-date is, en de kans biedt om te blijven groeien


Doordat Drupal werkt met een wereldwijde community, worden veiligheidsissues steeds met hoogste prioriteit opgelost. Zodra er zo’n issue gekend is, gaan er wereldwijd miljoenen developers aan de slag om zo snel als mogelijk een oplossing te vinden. De oplossing wordt vervolgens met het Drupal veiligheidsteam geverifieerd en via de community gedeeld. 
Hierdoor wordt de patch heel snel beschikbaar gesteld. Dankzij onze interne procedure om op vierwekelijkse basis een upgrade door te voeren, kan zo’n dringende update snel op alle websites van het Paddle CMS Platform toegepast worden.

Daarnaast worden ook verbeteringen doorgevoerd in kader van toegankelijkheid zodat je steeds een toegankelijke website kan aanbieden aan je bezoekers.

Elke website op ons CMS platform beschikt hierdoor over dezelfde mogelijkheden. Hierdoor kan onze helpdesk snel de nodige ondersteuning bieden bij gebruikersvragen en kunnen nieuwe functionaliteiten die centraal toegevoegd worden, ook door jullie gebruikt worden, zonder dat dit dure ontwikkelingskosten met zich meebrengt.


04. Gebruiksvriendelijkheid


Ons CMS werd ontwikkeld in overleg met de gebruikers. Hierdoor kunnen ook mensen zonder technische kennis (van bijvoorbeeld HTML of CSS) een website niet alleen makkelijk beheren, maar ook eenvoudig verder laten groeien.

In vergelijking met andere CMS-aanbiedingen of pure IT-bureau’s, leggen wij nog meer de focus op gebruiksgemak omdat we ervan overtuigd zijn dat dit de enige manier is waarop een vlotte communicatie kan verwezenlijkt worden. Hierdoor biedt het Paddle CMS Platform bijvoorbeeld een ruime waaier aan contenttypes of template-pagina’s.

Een aantal andere belangrijke voordelen zijn:

  • Overzichtelijk dashboard

  • Mogelijkheid om ‘rollen’ te gebruiken (vb. ‘admin’, ‘redacteur’, etc.)

  • WYSIWYG-editor

  • Centrale mediatheek voor foto’s, video’s, audio, documenten, etc. 

  • Front-end editing

  • Nog tientallen andere handige functionaliteiten.


05. Begeleiding


Tijdens het volledige traject van de opbouw van je website, zal een van onze projectmanagers jullie begeleiden en adviseren. Deze begeleiding is volledig op maat van uw project. 

We vertrekken van een uitgewerkt stappenplan dat we opgebouwd hebben op basis van onze ervaring met ondertussen meer dan 500 websites. Het is flexibel opgebouwd zodat het mogelijk is om de verschillende stappen tijdens de fases gelijktijdig te laten verlopen of om stappen binnen een fase te versnellen, in kader van een vlotte werking en planning. 

Doordat elke website die gebruik maakt van het Paddle CMS Platform dezelfde functionele mogelijkheden beschikt, kunnen onze projectmanagers zich ook volledig focussen op de begeleiding en ondersteuning

Doordat het Paddle team een onderdeel is van communicatiebureau ESN, bekijken we onze projecten nog meer vanuit het communicatie oogpunt. Bovendien kunnen we ook steeds op de steun rekenen op meer dan 50 interne collega’s om ons eventueel bij te staan bij specifieke taken.


06. Helpdesk en ondersteuning


Naast het contact met onze projectmanager beschikken we 24/7 over onze eigen helpdesk voor algemene ondersteuning. Onze helpdeskmedewerkers kunnen meteen antwoorden op gebruikersvragen omdat elke website technisch dezelfde mogelijkheden heeft en we deze mogelijkheden. Indien nodig kunnen ze met een éénmalige credentials, inloggen in de backend van uw website en eventueel gevraagde aanpassingen samen uitvoeren.

Eventueel technische gebruikersvragen over bijvoorbeeld bugs, instellingen, koppelingen, … worden indien mogelijk ook meteen door onze helpdesk beantwoord of, indien nodig, toegekend aan onze product owner. 

Binnen al onze abonnementsformules mogen redacteurs en beheerders onbeperkt gebruikersvragen stellen. We vragen hiervoor wel dat mensen die met het CMS aan de slag gaan op voorhand een opleiding hebben gekregen. 

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren